Rekrutacja pracownika

 

Zgodnie z przepisami unijnego rozporządzenia o ochronie danych przetwarzanie jest zgodne z prawem wyłącznie w przypadkach, gdy w takim zakresie, w jakim – spełniony jest m.in. co najmniej jeden z poniższych warunków: 


–    osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; 
–    przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; 
–    przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

 

Z tymi przepisami korespondują nadal obowiązujące przepisy Kodeksu pracy, które ustanawiają następujące dane, jakich można żądać od kandydata do pracy, tj.:


1) imię (imiona) i nazwisko;
2) imiona rodziców;
3) datę urodzenia;
4) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);
5) wykształcenie;
6) przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
a w przypadku już zatrudnionego pracownika, także: 

1) inne dane osobowe pracownika, a także imiona i nazwiska oraz daty urodzenia dzieci pracownika – jeżeli podanie takich danych jest konieczne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy;
2) numer PESEL pracownika.